Re: Seagate porzuca PATA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 30 Jul 2007 - 13:52:40 MET DST

"Maciej Bojko" q5fra3hjiiei81mghhg79sq4h2bfqlead6@4ax.com

> Odwrotna kolejność. To IBM przyszedł do Billa z pytaniem, czy nie
> napisałby im jakiegoś systemu. Bill wówczas nic takiego nie miał i
> kupił QDOSa.

A Bill wówczas był znanym na całym świecie programistą i właścicielem
najdoskonalszej firmy sofotwej, ;) podczas gdy o firmie IBM nikt nie słyszał. ;)

Bill wówczas był postrzegany jako przygłup. BTW -- do dzisiaj niektórzy
go takim rysują i chyba nie mijają się z prawdą. Billa jest Windows 1.x
 -- wzorowany na DECowskich systemach. Jak kilkudniowy kot wylizuje się,
nie rozumiejąc powodu i skutku wylizywania (zazwyczaj taki kot nawet nie
dodtyka językiem futerka) tak Gates pisał pierwsze Windows.

Ale (jak każdy wychowanek DEC) był pozytywnie nastawiony do świata
i niezwykle sugestywny.

> PS/1 i PS/2 przecież były pecetami.

Jak sama nazwa wskazuje. ;)
Ja sprzedałem 14 sztuk PS, więc chyba wiem, czy to był PC czy nie.
(12 sztuk kupił WIG, później WSFiZ; a 2 sztuki Ekonomia -- białostockie uczelnie)

  http://leszekc.w.tkb.pl/wig01.jpg
  http://leszekc.w.tkb.pl/wig02.jpg
  http://leszekc.w.tkb.pl/wig11.jpg
  http://leszekc.w.tkb.pl/wig12.jpg
  http://leszekc.w.tkb.pl/wig30.jpg
  http://leszekc.w.tkb.pl/wig31.jpg

> I ponownie nie w Moskwie, a w Erewaniu...

> To nie IBM produkuje notebooki jako Lenovo, to Lenovo już od jakiegoś
> czasu produkuje notebooki, na których ma prawo namalować logo IBM
> (teraz już chyba nie maluje).

To IBM, nie Lenovo. :)

O ile z dyskami IBM miał wpadkę (DTLA) po której nie powrócił do łask odbiorców,
(choć produkował bardzo dobre dyski) o tyle w notebookach wpadki nie miał. Ze
standardem IBM PC walczyli wszyscy producenci komputerów i nikomu się nie udało
 -- albo ktoś przechodził na produkcję wg standardu IBM PC, albo uciekał z rynku.
Tragedia ta w końcu dopadła i DEC (wykupioną przez Compaq, z która się połączyły
się całe USA poprzez HP) i samego IBMa. Pozostał Intel -- ten sam, który zapowiedział,
że do czasu wypuszczenia SP do Visty -- nie będzie jej instalował u siebie.

BTW -- ponoć SP do Visty się spóźnia.