Re: Karta do przechwytywania obrazu analogowa ?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 26 Jul 2007 - 12:30:52 MET DST

"Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> wrote in message
news:Xns99789707E5B67adresutuniema@127.0.0.1...

> Ciesze się że ty wiesz czym się różni, ale ja nie wiem co ma a to
> wspólnego z
> kartami TV które i tak zawsze pracują YUY2.

YUY2 to inaczej YCbCr 4:2:2

> Jasne że 10bit są dokładniejsze. Ale w PRAKTYCE nic to nie daj. I ja
> cały
> czas o tym pisze. A praktyka jest tak że obraz zgrany przez BT878
> niczym
> sie nie różni w wyglądzie i w stopniu kompresji z nowszymi CXami.

w praktyce nizesz sa szumy kwantyzacji - po prostu ENOB 8 bitowego bt878
moze byc np 6.5b dla czestoliwosci np 4,5 MHz a dla CX ENOB moze byc w
tym samym miejscu np 9b - nowsza technologia i lepsza architektura ADC
daje lepsza konwersje.

> Nie prawda.Połowe traci się tylko wtedy gdy usunięcie przeplotu odbywa
> się
> przez odrzucenie jednego z pół pół.

A jak sie odbywa inaczej? BOB? rozdzielenie obu polobrazow, shifting w
kernelu jednego o pol lini do gory drugiego o pol lini do dolu i
powiekszenie x2 w pionie i na wyjsciu proegressive? a obrazy
statyczne? - nie ma jednego uniwersalnego algorytmu bo inny jest
optymalny dla dynamicznego ruchu a inny dla statycznych obrazow -
musialbys miec algorytm wykrywajacyc ruch a to ksoztuje bardzo duzo
obliczen, potem trzeba zastosowac pare innych metod odtwarzania
informacji by mozna bylo mowic o deinterlacowanym obrazie. Prostymi
algorytmami tracisz albo plynnosc ruchu albo detale i nic na to nie
poradzisz.

> Np darmowy Smart deinterlace do VD ma taką pcje.
> A zawsze można użyć metody 100fps, i uzyskać materiał w składających
> się z
> dwóch odzielnych pół(każda jako osobna klatka)w 50fps. I wtedy nie
> masz
> żadnych strat po usunięciu przeplotu.

blah blah - a statyczny obraz? napisz do firm jak snell&wilcox czy
philips, zarobisz majatek na takim pomysle

> Nie widać. Porównywałem i nic nie widać.

nie widzisz, ty nie widzisz a to jest jednak roznica - ja ja widze

> Ale to tylko w dokumentacji. Bo w praktyce nic to nie wnosi. Obraz
> kompresuje
> się tak samo.

prawie tak samo

> Ale materiału dla HDDVD i Blu ray nie zgrywa się raczej kartą TV.
> Nawet taką
> z 12bit przetwornikiem...

a dlaczego by nie? mozna zgrywac - pare firm robi karty z wejsciem
analogowym HD. Problem nie w tym czy sie zgrywa ale czy jest roznica -
material studyjny ma co najmniej 10 bitow i przy kodowaniu bardzo dobre
kodery robia konwersje 10 do 8 bitow stosujac specjalny dithering (przy
czym dithering zazwyczaj realizowany w dziedzinie transformaty np DCT,
Hadamarda itd)

> Od lat zgrywam z kart TV i mam w tym spore doświadczenie. I uwierz mi,
> uzyskuje naprawdę dobre efekty.

dla ciebie sa dobre dla kogos nie beda dobre - ja zajmuje sie jakoscia
obrazu zawodowo stad widze pewne roznice a ty mozesz ich nie widziec -
naprawde jakosc obrazu to pojecie mocno subiektywne - nie traktuj tego
jako atak na ciebie - po prostu ja widze jak ta teoria o ktorej
wypowiadasz sie z lekkim lekcewazeniem dziala w praktyce.