Re: Karta do przechwytywania obrazu analogowa ?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Wed 25 Jul 2007 - 14:50:43 MET DST

"PAndy" <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> Odpowiedz na
news:f85g3h$jif$1@news.onet.pl:

> nie, mam na mysli ze nie wiesz czym sie rozni RGB od YCbCr, ze nei wiesz
> o bardzo wielu rzeczach ze np konwersja modelu RGB na YCbCr albo w druga
> strone oznacza ze mamy do czynienia z 10 - 11 bitoami dla argumentow 8

Ciesze się że ty wiesz czym się różni, ale ja nie wiem co ma a to wspólnego z
kartami TV które i tak zawsze pracują YUY2.

> bitowych jesli nie chcemy utracic jakosci. Ze jest cos takiego jak blad
> kwantyzacji i ze jest cos takiego jak ENOB w przetwornikach AD i ze nowe
> ukaldy sa po prostu dokladniejsze - to moga byc dla ciebie trywialne
> rzeczy ale wszystko zalezy od tego do czego uzywa sie danej karty.

Jasne że 10bit są dokładniejsze. Ale w PRAKTYCE nic to nie daj. I ja cały
czas o tym pisze. A praktyka jest tak że obraz zgrany przez BT878 niczym
sie nie różni w wyglądzie i w stopniu kompresji z nowszymi CXami.

> widzisz - nie rozumiesz ze obraz interlace to obraz o zlozonej
> strukturze - ze deinterlacing taki jak mowisz oznacza z reguly utrate
> polowy informacji

Nie prawda.Połowe traci się tylko wtedy gdy usunięcie przeplotu odbywa się
przez odrzucenie jednego z pół pół.

> i ze tak naprawde nie jest mozliwe poprawne
> deinterlacowanie obrazu jesli nie zastosuje sie algorytmow
> wykorzystujacych motion estimation czego nie zrobi sie ot tak w tanim
> ukladzie

Np darmowy Smart deinterlace do VD ma taką pcje.
A zawsze można użyć metody 100fps, i uzyskać materiał w składających się z
dwóch odzielnych pół(każda jako osobna klatka)w 50fps. I wtedy nie masz
żadnych strat po usunięciu przeplotu.

> widac w wielu aspektach obrazu chocby tony, gradienty

Nie widać. Porównywałem i nic nie widać.

> w spojnosci obrazu - poczytaj co powoduje oversampling, zwiekszenie
> rozdzielczosci przetwornika i o takim magicznym paramterze w
> przetwarzaniu AD jak np ENOB

Ale to tylko w dokumentacji. Bo w praktyce nic to nie wnosi. Obraz kompresuje
się tak samo.

> WMV no o chyba cale windowsy a VC1 to obligatoryjny codec dla blueray,
> hddvd i wymagany tez przez wielu nadawcow telewizyjnych ktorzy planuje
> szybkie wdrazanie h.264 i vc1 (np dla potrzeb IPTV)

Ale materiału dla HDDVD i Blu ray nie zgrywa się raczej kartą TV. Nawet taką
z 12bit przetwornikiem...

> Ogolnie wiem ze podobne do twoejgo podejscie do desktop video
> reprezntuje duzo osob i potem sa tego efekty np w internecie gdy calkiem
> wartosciowy amatorski film zniszczony jest przez niewlasciwa obrobke.
>
> Gdybys siedzial troche w problematyce DSP, oborbki video to zdziwilbys
> sie jak wiele rzeczy waznych jest by uzyskac bardzo dobra jakosc obrazu.

Od lat zgrywam z kart TV i mam w tym spore doświadczenie. I uwierz mi,
uzyskuje naprawdę dobre efekty.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski