Re: zwrot zwalonego sprzetu (prawnie)

Autor: Habeck Colibretto <habeck_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 24 Jul 2007 - 14:17:51 MET DST

Dnia 24.07.2007, o godzinie 13.55.59, na pl.comp.pecet, Raack napisał(a):

> Po pierwsze nie ma juz rekojmi dla konsumenta, a jesli nie podpisales
> (rowniez przedstawiciel sprzedawcy) pisemnej umowy gwarancji to nie
> masz gwarancji.

Dlaczego? Gwarancję się dostaje do ręki. Podpisać można w każdej chwili.

> Jest ustawa o ktorej pisal Colibretto. Dodam tylko, ze
> jesli wada wystapi w ciagu 6 miesiecy od sprzedazy to prawo zaklada,
> ze kupiles produkt z wada. Oczywiscie tak moglo nie byc, ale
> konsekwencje prawne sa takie, jakby sprzedawca wydal Ci produkt
> nienadajacy sie do uzycia, a wtedy nie musisz zgadzac sie na naprawe i
> od razu mozesz zarzadac wymiany, jesli sie niezgodzi mozesz na pismie
> odstapic od umowy i zarzadac pieniedzy. Ale sprzedawcy o tym nie
> wiedza i ciezka to walka.

A tam nie wiedzą. Ja mam wrażenie, że raczej nie lubią. :) Idziesz, dajesz
kartkę z opisem problemu i żądaniami, bierzesz kopię z potwierdzeniem
odbioru i czekasz na odpowiedź. Ja nie ma, to się nie przejmujesz, bo
nieznajomość prawa nie chroni przed jego konsekwencjami.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*