Re: ch³odzenie i wyciszanie

Autor: John Smith <js_at_js.org>
Data: Sun 15 Jul 2007 - 17:51:33 MET DST

pwil wrote:

> Trzeba by³o kupiæ porz±dny zasilacz. U mnie Chieftec 360DF-302 chodzi³ z
> dolnym wiatrakiem skrêconym tak, ¿e trzeba go by³o rêcznie rozkrêciæ, by
> ruszy³, jak by³ zimny. Przez 3 lata chodzi³ tak bez problemu, bez dodatkowego
> wentylatora wyci±gaj±cego ciep³o z obudowy. I chodzi nadal, tyle ¿e gdzie
> indziej.

Zaraz, ale przecie¿ po pierwsze, gdy procesor jest stale obci±¿ony w
100% to wentylator siê obraca? Gdyby siê nie obraca³, to oznacza³oby, ¿e
równie dobrze mo¿e to byæ pasywny zasilacz, ale pasywny nie jest bo nie
ma takiej konstrukcji. Po drugie, wspólny wentylator do zasilacza i
obudowy w momencie gdy jest ma³e obci±¿enie i zasilacz, jak mówisz,
ca³kiem staje, skutkuje tym, ¿e obudowa nie ma ¿adnej wentylacji i mo¿e
siê przegrzewaæ. W pierwszym przypadku mia³bym ca³y czas szum
wentylatora z zasilacza. Mia³em taki zasilacz z 12 cm wentylatorem i
s³ysza³em ten wentylator, a trzeba przyznaæ ¿e obci±¿enie mam czêsto
100% bo program szachowy powoduje takie obci±¿enie. W drugim przypadku
jest jeszcze gorzej, bo chyba obudowa siê trochê przegrzewa. Tak czy
inaczej, przy czêstym korzystaniu z programu szachowego mia³bym ten
szum. Ostatecznie kupi³em lepszy zasilacz za 400 z³ bez wentylatora a
kratka w obudowie za³atwi³a to, ¿e nie potrzebujê wentylatora do obudowy
i ju¿ jest wyra¼nie ciszej. Wentylatory 8 cm chodz± g³o¶niej od 12 cm i
taki 8 cm mia³em do obudowy. Nowe obudowy teraz maj± zamiast miejsca na
wentylator 8 cm miejsce na wentylator 12 cm. Jedynie nie dajê rady
ch³odziæ pasywnie procesora. Po wy³±czeniu wentylatora temperatura
wzros³a o 10 C przekraczaj±c normê i procesor zacz±³ przerywaæ
(wszystkie dane podajê dla 100% obci±¿enia), jednak wydaje mi siê ¿e
szum pochodzi teraz raczej ze stacji dysków, która jest schowana w
obudowie wyciszaj±cej scythe quiet drive, jednak skuteczno¶æ tej obudowy
jest bardzo ma³a. Ogólnie jestem zadowolony z obecnej sytuacji. Jest to
nieporównywalna ró¿nica z okresem sprzed dwóch lat gdy standardowy kuler
chodzi³ w lecie g³o¶no jak ma³a wiertarka.