Re: ch³odzenie i wyciszanie

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sun 15 Jul 2007 - 15:39:27 MET DST

John Smith nastuka³(a):

> Wiêkszo¶æ komputerów ma 12 cm wentylator do obudowy wyci±gaj±cy,

Zdecydowana wiêkszo¶æ standardowych obudów ma z ty³u miejsce na 80x80, czasem
92x92 wentylator. Miejsce na 120x120 to rzadko¶æ.

> Owszem, ch³odzi³em kiedy¶ wnêtrze wentylatorem z zasilacza
> przy zas³oniêtej obok kratce do obudowy, ¿eby powietrze z niej nie bra³,
> tylko z drugiej strony obudowy, ale skoñczy³o siê to awari± zasilacza po
> jednym miesi±cu z przegrzania.

Trzeba by³o kupiæ porz±dny zasilacz. U mnie Chieftec 360DF-302 chodzi³ z
dolnym wiatrakiem skrêconym tak, ¿e trzeba go by³o rêcznie rozkrêciæ, by
ruszy³, jak by³ zimny. Przez 3 lata chodzi³ tak bez problemu, bez dodatkowego
wentylatora wyci±gaj±cego ciep³o z obudowy. I chodzi nadal, tyle ¿e gdzie
indziej.

> Je¶li kto¶ siê upiera przy takim
> rozwi±zaniu to musi kupiæ zasilacz du¿ej mocy, ¿eby mia³ zapas i pu¶ci³
> ma³e obroty na wentylator, ale wtedy i tak mamy jeden dodatkowy
> niepotrzebny wentylator w zasilaczu, który, jak mia³em okazjê siê
> przekonaæ wieczorem gdy jest cicho, jednak dodaje sporo szumu.

Wentyl wci±gaj±cy powietrze do zasilacza ma t± zaletê, ¿e pracuje dalej od
wylotu powietrza z obudowy, a wiêc ciszej, ni¿ gdyby by³ zamontowany tu¿ przy
wylocie.

> Gdy siê we¼mie pod uwagê t± sytuacjê, to naprawdê dziwi ¿e tyle komputerów
> sprzedawano, a przecie¿ kupuj± je nie tylko na³ogowcy, którzy musz± graæ w
> ró¿ne ma³o ciekawe gry video i oni zawsze zaakceptuj± to, ale równie¿
> kupuj± je firmy do biur.

Zestawy które osobi¶cie z³o¿y³em do biur, gdzie mia³em pe³n± dowolno¶æ w
konfiguracji, chodz± tak cicho, ¿e nieraz sam niechc±cy wy³±czy³em kompa,
my¶l±c ¿e jest wy³±czony. W warunkach cichego biura nie da³o siê ich
us³yszeæ.

--
  /          /\  - IE u¿ywasz? powa¿nie? A w publicznej toalecie...