Re: chłodzenie i wyciszanie

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sun 15 Jul 2007 - 20:30:27 MET DST

John Smith nastukał(a):

> Zaraz, ale przecież po pierwsze, gdy procesor jest stale obciążony w
> 100% to wentylator się obraca? Gdyby się nie obracał, to oznaczałoby, że
> równie dobrze może to być pasywny zasilacz, ale pasywny nie jest bo nie
> ma takiej konstrukcji.

Zabezpieczenie przeciw przegrzaniu się załącza się w tych zasilaczach przy
temperaturach powyżej 100C. Przy słabszym procesorze, jednym dysku, pewnie
dałby radę pasywnie.

> Po drugie, wspólny wentylator do zasilacza i
> obudowy w momencie gdy jest małe obciążenie i zasilacz, jak mówisz,
> całkiem staje, skutkuje tym, że obudowa nie ma żadnej wentylacji i może
> się przegrzewać.

Napisałem, że wiatrak spowolniony do takich obrotów, że sam z miejsca nie
miał siły się rozkręcić.

> W pierwszym przypadku miałbym cały czas szum
> wentylatora z zasilacza. Miałem taki zasilacz z 12 cm wentylatorem i
> słyszałem ten wentylator, a trzeba przyznać że obciążenie mam często
> 100% bo program szachowy powoduje takie obciążenie.

Jaki procesor?

> Nowe obudowy teraz mają zamiast miejsca na wentylator 8 cm miejsce na
> wentylator 12 cm. Jedynie nie daję rady chłodzić pasywnie procesora. Po
> wyłączeniu wentylatora temperatura wzrosła o 10 C przekraczając normę i
> procesor zaczął przerywać (wszystkie dane podaję dla 100% obciążenia)

U mnie procek podkręcony o 50% chodzi pasywnie. Dwa rdzenie trochę prądu
ciągną, ale Ninja sobie świetnie z tym radzi, tym bardziej, że wiatrak w
zasilaczu wyciąga znad radiatora najcieplejsze powietrze.

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...