Re: teledyski mpg fullhd sie strasznie tna :(

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Mon 16 Jul 2007 - 23:11:17 MET DST

Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> napisał w wiadomości
news:f78lvt$cg1$1@news.onet.pl...

> [...]
> jest tak różowo. x2 3800+@2400 MHz przycinał mocno. Dopiero wymiana na c2d
> 4400 i podkręcenie go powyżej 3GHz pomogło. Jako testu używam demo
> nadawane
> na Astrze (ASTRA DEMO HD+) - 1080p + DD5.1. Codeki różne testowałem -
> Cyberlinka (najnowsza wersja PDVD z obsługą x264),Core AVC (najnowszy) i
> AVC wbudowany w mplayera. Najlepiej sprawuje się mplayer. Core AVC
> minimalnie gorszy. Cyberlink potrafi przyciąć przy c2d 3GHz (mimo że
> obciążenie sumaryczne procesorów nie przekracza 60%). Karta grafiki x1800

Tylko tu trzeba wziąść pod uwagę że różne karty graficzne z różną szybkością
akcelerują HD. Xbit testował karty z różnych segmentów:
http://xbitlabs.com/articles/video/display/video-playback.html
A poza tym oprócz samego dekodowania video dochodzi jeszcze kwestia użycia
"polepszaczy" obrazu (np. Inverse Telecine, Noise Reduction czy Edge
Enhancement), które też dodatkowo obciążąją kartę.

> Dochodzi mi jeszcze przeskalowanie obrazu do 720p (tylko taki mam
> telewizor).

Właściwe to ile mocy CPU trzeba na same przeskalowanie ? Przy prostym
1920x1080 --> 960x540 to chyba niewiele (a na CRT można sobie taką
rozdzielczość ustawić, żeby mieć "Full Screen"), ale przy konwersji na np.
720p ?