Re: Nowy Notebook

Autor: goto <gozweiSPAMIK_at_gmail.com>
Data: Fri 13 Jul 2007 - 14:42:22 MET DST

> 1. VISTA czy XP? -optuję za sprawdzonym XP, ale może sie myle

Jak ma być mobilnie to XP bo Vista marnuje zasoby i baterię

> 2. Panorama czy klasyka? -mysle o klasyce, ale jakie zalety oprocz glownej
> wady (mniejsza wysokosc dla tekstow...itp) ma panoramiczny ekran?

Panorama jest wygodna jak trzeba mieć dużo szerokości. Wysokość w panoramie
nie stanowi najmniejszego problemu.

> 3. Rozdzielczość 1280 czy wyższa? -im wyzsza rozdz tym mniejsze literki,
> wiec najchetniej wzialbym 1024/786 -jak sobie radzic z malymi
> literkami -systemowe wieksze czcionki nie do konca zdają wg mnie egzamin

Wyższa... polecam 1680x1050 dla panoramy przy 15,4"

> 4. matryca 15,4 cala czy wyzsza? -optuje az 15,4, wygodniej sie z nim
> przemieszczac i chyba lzejszy :)

Ja sie przesiadłem na 12" i jestem zadowolony. "komputer przenośny" z
ekranem powyżej 15,4" to jakaś kpina jest.

> 5. Bateria - jakie są max i min czasy pracy -podpowiedzcie prosze

Minimum to jakaś godzina w laptopach "do gier" też kpina zresztą.

Max 7-8 z pojedyńczą baterią i ponad 10 z dołączoną dodatkową (akurat tak ma
mój nowy laptop i to jest na tyle sporo że pozwalam sobie nazwać do maxem)

> 6. Cena, nie odgrywa glownej roli, ale ma być rozsądna -myślę, ze nówka
> ok. 3 kPLN, a moze sie mylę :)

Najtańsze są standardy. 15,4 cala jest standardem (niestety zazwyczaj w
małej rozdzielczości). Jak ze wszystkim tak i tutaj im drożej tym pewnie
lepiej (lepsza jakość, parametry, bezawaryjność, gwarancja itp itd)

> Wszytko wskazuje na to, ze bedzie to TOSHIBA, ale jaka to juz sęk :)
> Pomóżcie wybrać tych parę opcji....
> Oczekuję odp. od osób, które miały styczność z nie jednym sprzętem :)
> Serdeczności

Na pewno warto brać laptopa z Centrino Duo, bo to najnowsza technologia. Jak
się uprzesz na viste to minimum 2GB ramu. Dysk to co kto lubi są tacy co im
wystarcza 40GB i są tacy co cierpią przy 160. WiFi jest standardem we
wszystkich modelach z tego co wiem, zastanów się czy potrzebujesz bluetooth.
Jak masz zamiar dużo pisać na komputerze to pójdź do jakiegoś sklepu co ma
różne modele i popróbuj klawiaturę, bo one wcale nie są takie same.
Jak masz zamiar dużo podróżować z tym laptopem to porównaj masy komputerów i
wielkość zasilacza.

Pozdrawiam
goto