Re: Taktowania pamieci - pogubilem sie.

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Mon 09 Jul 2007 - 00:55:21 MET DST

On 8 Lip, 22:04, spdk <m...@suck.my.dick.com> wrote:
> Hej!
>
> Gdzie w sieci znajde lopatologicznie wytlumaczone taktowania pamieci vs.
> taktowania magistral nowych procesorow? W przypadku ddr to bylo latwe,
> procki byly np. 133, ddr byly 266.
>
> Teraz nie wiem co sie dzieje, planuje tania platforme na am2 (zarowno
> plyta jak i procek sporo ponizej 300zl) i za cholere nie wiem jakie
> pamieci dobrac. W czestotliwosciach taktowania procesora napisano
> 9,5x400 mhz. Ale w odpowiadajacym mu C2D jest juz costam x 800mhz. A
> pamieci wklada sie te same... Pls o rozjasnienie jakie pamieci sa mi
> [...]

Artykul o 2600 i test z poronaniem do 8600:
http://pclab.pl/art27194.html

Zeby pamieci chodzily rowno z procesorem powinny byc DDR2 na 800Mhz.
Komputer z nimi jest szybszy o kilkanascie procent niz z DDR2 533. CL5
wystarczy, chyba ze FSB podniesiesz do 825-45 (przetaktowywujac
procesor) wtedy CL4, zeby bylo z czego schodzic jak sie okaza ch...
kiepskie. CYba ze kupisz dobre. Tyle w skrocie.