Re: Kontroler PCI

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 16:16:54 MET DST

Użytkownik "Raack" <raack@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1183900453.299266.296970@q75g2000hsh.googlegroups.com...
On 8 Lip, 13:49, "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:

> Na pewno. Sterownik sie nie laduje i dlatego urzadzenie nie zajmuje
> zasobow. W zasadzie to prostacki manewr, usypianie sterownikow i
> zwalnianie zasobow to bylaby kombinacja...

Pewnie masz rację, nigdy się bliżej nie interesowałem tymi sprawami. Widac
tak zaprojektowano Windows, że driver nie może być w pamięci jak urządzenie,
którym steruje jest wyłączone.

> Tu chodzilo mi o wylaczenie nie w MU, ale uspienie aktywnego
> urzadzenia.

W większości biosów jest opcja, która pozwala modemowi wybudzać kompa ze
stanu uśpienia po pojawieniu się aktywności na linii telefonicznej.
Oczywiste jest że modem nie może być wtedy całkiem martwy bo nie mógłby
wtedy przekazać dalej informacji że jest sygnał na linii telefonicznej. Ale
jeśli ta opcja w biosie jest wyłączona, to wlaściwie modem mógłby się
całkiem wyłączyć.

> jak sie dostanie
> podpanowanie systemu przez sterownik to system moze to uspic

Urządzenia w pececie to chyba mają kilka możliwych stanów aktywności, poza
normalnym, roboczym jest jeszcze IDLE, STANDBY i SLEEP. Ale nie wiem które i
ile

> (a raczej wyladuje - w PnP konieczny byl restart, w ACPI nie)

A nie wiem, nigdy chyba nie pracowałem na kompie z wyłączonym ACPI.

> Jakby sie wylaczalo po wylaczeniu w MU to jak by
> moglo byc widoczne do ponownego wlaczenia?

Komputer/Windows wie przecież co jest w tym slocie PCI (bo raczej nikt po
wyłączeniu urządzenia nie będzie na działającym komputerze wyciągał karty
PCI i wkładał innej), dzięki sterownikowi zna wszytki niezbędne parametry
tej karty, więc teoretycznie mógłby ją zainicjować i uruchomić. Ale z tego
co piszesz wynika, że chyba jednak tak się "nie da" :)