Re: Kontroler PCI

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 15:14:13 MET DST

On 8 Lip, 13:49, "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:

> Hmm, nie jestem pewien czy do wyłączonego w MU urządzenia nie są ładowane
> sterowniki. Być może jednak są i sobie "czekają" nieaktywne na włączenie
> urządzenia.

Na pewno. Sterownik sie nie laduje i dlatego urzadzenie nie zajmuje
zasobow. W zasadzie to prostacki manewr, usypianie sterownikow i
zwalnianie zasobow to bylaby kombinacja...

Tu chodzilo mi o wylaczenie nie w MU, ale uspienie aktywnego
urzadzenia.

> Tego też nie jestem pewien. Jak wyłączę w MU np. kartę sieciową to
> natychmiast gasną wszytkie diody na niej. A normalnie diody na niej
> pomrygują nawet podczas startu kompa (czy w biosie). Wygląda na to że po
> wyłączeniu w MU nie przechodzi ona w stan STANDY czy SLEEP (gdzie zużywa
> jakieś tam śladowe ilości Wata) tylko jest całkiem wyłączana (albo być może
> wyłącza się cały slot PCI*)

ACPI działa przez sterowniki urzadzen, te komunkuja sie z hardwarem
ACPI, ktory decyduje o stanie urzadzen. To co napisales potwierdza, ze
jak sie cos wlozy do PCI to to dziala (sieciowka testuje kalble przy
wlaczeniu i wesolo mruga z innych powodow), jak sie dostanie
podpanowanie systemu przez sterownik to system moze to uspic (lub nie
jesli nie trzeba). Jesli wylaczysz to w MU to sterownik sie nie
zaladuje (a raczej wyladuje - w PnP konieczny byl restart, w ACPI nie)
i urzadzenie wychodzi spod zarzadzenia ACPI i sobie "biernie" dziala
pobierajac prad. Jakby sie wylaczalo po wylaczeniu w MU to jak by
moglo byc widoczne do ponownego wlaczenia?
Troche to zawile. Administratorzy sie na tym znaja (przynajmniej mi
znajomi). Ktos pewnie cos jeszcze wyjasni.