Re: Problem z BIOSem - CMOS/GPNV Checksum Bad - No NVRAM

Autor: andy <andy_at_nospam.org>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 16:14:14 MET DST

In pl.comp.pecet maX <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:

> A to tak znienacka zaczął się pojawiać (a wcześniej było OK), czy od zawsze
> się pojawiał ?

Nie wiem, bo nie jestem jej pierwszym wlascicielem. Gdy juz byla w moim
posiadaniu to tak miala od poczatku.

> Też miałem ten problem na płycie Gigabyte'a, ale u mnie pojawił się on po
> zugradowaniu biosu. Właściwie komp pozatym działał bez problemów (u mnie nie
> trzeba było nic przyciskać, tylko pojawiał się ten tekst o braku NVRAM i
> komp bootował dalej).

Niestety u mnie trzeba, najgorsze jest to, ze nie mozna zmienic
domyslnych ustawien urzadzen do bootowania, musialem hardware
przestawiac z braku mozliwosci ustawienia trwalego tych ustawien w
BIOSie. No i zegarek...

> Przyjrzyj się dokładnie opcjom programu flashującego. Ja miałem bios AMI i

Jedyna opcja jakiej nie uzylem to wyczysc DMI czy cos takiego.

> przy upgradzie biosu można było ustawić /switcha, który coś tam robił
> właśnie z NVRAM (ale nie pamiętam już czy czyścił, czy re-edytował, czy
> jeszcze coś innego). Być może pomoże przeflashowanie biosu własnie z
> switchem.

Jedyny switch jaki jest odnosnie CMOSu to do blokady mozliwosci zapisu,
a drugi do czyszczenia CMOSu.
Zreszta zobacz w manualu:
http://www.gigabyte.pl/download/mb/manual/5250/

> Albo napisz do suportu Gigabyte'a.

Napisalem, guzik poradzili.

Pamiec testowalem memtest86+ i wszystko gralo, wiec to chyba nie chodzi
o ECC, bo by z non-ECC chyba w ogole nie poszlo (gdyby musiala byc do
tej plyty wylacznie pamiec ECC).

W kazdym razie dzieki za proby pomocy. Jesli cos jeszcze ktos wymysli to
prosze dac znac w tym watku.