Re: Pecet wylacza sie nagle - uszkodzona plyta/ procek/ inne?

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 14:00:17 MET DST

Janeo nastukał(a):

> [...]
> wymiany, ale AsRock ktorego mam okazal sie w sumie niewiele gorszy.
> Chodzi o to, ze ta plytka dostala krecka (w pozytywnym sensie, jak to
> nieraz plyta na PC, ktora dostala procka mobile) i przyznala
> samodzielnie prawie maksymalny mnoznik i mimo wymaganego 1,35V dala
> przydzielila wysokie napiecie 1,59V, ktore dodatkowo podwyzszylem o
> 5%. To mi wystarczylo, bo dostalem bezblednie prowadzony overclocking
> 3000+, bardzo stabilny (oczywiscie do dzis, jesli to plyta), nawet
> chlodzenie mam ze starego Durona 1400 bo wystarczy.

Dlatego, że wersje mobilne mają trochę inaczej zapisane domyślne napięcie,
zakres przesunięty jest w dół o właśnie coś w okolicach 0.2-0.3V

> Jesli mam teraz kupowac plyte, to wole zmodernizowac do M2 - tylko po
> co, jesli to zasilacz?

Raczej nie zasilacz... A jak coś, to możesz kupić Amacrox Warrior 350W
(aka Modecom MC-350ATX aka Fortron FSP-350cośtam)

> Ale my tu gadu gadu, a sprawa wylaczajacego sie kompa nierozwiazana
> jest... bo ze przyczyną jest overclocking wykluczam (testy Prime95 -
> OK).

To, że Prime95 chodzi, nie oznacza jeszcze, że proc jest 100% stabilny.
Miałem kiedyś XP1700+, który @2.0GHz chodził ładnie @1.525V, ale wykrzaczała
się instalacja jakiegoś demka gry. @default instalowało się ok, po
podniesieniu napięcia na 1.6V @2GHz też było ok.

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...