Re: Pecet wylacza sie nagle - uszkodzona plyta/ procek/ inne?

Autor: Janeo <janeo100_at_gmail.com>
Data: Sat 07 Jul 2007 - 14:32:29 MET DST

On 7 Lip, 13:50, "Leszek K." <leszek60.wytn...@neeostrada.pl> wrote:
> Czyli powoli dochodzimy co masz. B2500+Mobile na płycie bardzo niechętnej
> do o/c.
Barton 2400 (bo 2500 chodzi na 1900 albo 2000.
Ciekawe, stabilnie mi chodzi przez 2 lata, przechodzi wszystkie
ciezkie testy na Prime95 nawet w tej chwili...

> Podkręciłeś szynę nie zmieniając dzielników do PCI i AGP. Aż dziw
> że to w ogóle chodziło.
> Jedyny sensowny sposób kręcenia tego procesora na
> tej płycie (bo z tego co pamiętam ma ona automat ustawiania dzielników) to
> zrobienie drutmoda na podstawce i oszukanie płyty, że jest to procesor z
> FSB 166MHz. Powinien bez podnoszenia napięcia zgłaszać się i chodzić
> stabilnie jako 3200+.
Moze i tak - kupilem kiedys Asusa czy Gigabyta za 250 zl w celu
wymiany, ale AsRock ktorego mam okazal sie w sumie niewiele gorszy.
Chodzi o to, ze ta plytka dostala krecka (w pozytywnym sensie, jak to
nieraz plyta na PC, ktora dostala procka mobile) i przyznala
samodzielnie prawie maksymalny mnoznik i mimo wymaganego 1,35V dala
przydzielila wysokie napiecie 1,59V, ktore dodatkowo podwyzszylem o
5%. To mi wystarczylo, bo dostalem bezblednie prowadzony overclocking
3000+, bardzo stabilny (oczywiscie do dzis, jesli to plyta), nawet
chlodzenie mam ze starego Durona 1400 bo wystarczy.

> A najlepiej wymienić płytę na NF2 i wszystkie kłopoty z głowy.
Jesli mam teraz kupowac plyte, to wole zmodernizowac do M2 - tylko po
co, jesli to zasilacz?
Ale my tu gadu gadu, a sprawa wylaczajacego sie kompa nierozwiazana
jest... bo ze przyczyną jest overclocking wykluczam (testy Prime95 -
OK). Chyba kupie nowy zasilacz, jak sie usterki beda powtarzac,
odprzedam... :-(
J.