[Laptop Dell] - gwarancja po upgrade CPU

Autor: <pe3no_at_N05PAM.o2.pl>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 23:08:34 MET DST

Witam,

Mialbym uprzejme pytanie do posiadaczy laptopów Dell jak równiez do osób
serwisujacych te laptopy i znajacych zasady respektowania/odrzucania
gwarancji przez Dell Poland.

Posiadam Dell Latitude 131L z 1-rdzeniowym Turionem MK-36.
Chcialbym wymienic CPU w laptopie na dwurdzeniowy.
Dzwonilem 2 razy do Dell Poland i dwa razy inna odpowiedz:

A. Po wymianie procesora - pan uzyl stwierdzenia "w serwisie, który
wykona taki upgrade zgodnie z prawidlami sztuki", zachowuje gwarancje
na wszystkie elementy laptopa oprócz nowego procesora, gdzie gwarantem
jest firma, która mi go sprzedala.

B. Drugi pan dzisiaj "sprowadzil mnie na ziemie", ze absolutnie jakakol-
wiek próba rozkrecenia laptopa oznacza utrate gwarancji...

Mialbym zatem do Was kilka pytan:

1. Jak jest naprawde z ta gwarancja w Dell Poland? "A" czy "B"?

2. Czy moge to obejsc zachowujac obecny procesor 1-rdzeniowy, tak aby
móc go wstawic z powrotem, jezeli powiedzmy cos padnie wewnatrz laptopa
- mam gównie na mysli plyte glówna, grafike, chipset?

3. Czy idac jeszcze dalej, moge sprzedac obecny MK-36 i gdyby cos padlo,
kupic ten sam rodzaj (MK-36) - z innym numerem seryjnym?
Na ile dokladnie Dell sprawdza "oryginalnosc" fabrycznego procesora?
Zastanawiam sie, czy Dell Poland moze sprawdzic (odczytac), ze numer
seryjny CPU jest inny, zatem sie polapia, ze to inny egzemplarz niz ten,
który fabrycznie byl zamontowany, mimo ze oba sa MK-36?

4. Czy Dell wysylajac serwisanta w opcji NBD dokladnie sprawdza, ze
w laptopie nikt nie grzebal? Wymiany procesora bede dokonywal przy
pomocy specjalistycznego serwisu, wiec mam nadzieje, ze nie pozostawia
sladów rozkrecania/rozbierania, ale boje sie, ze ewentualny serwisant
z Dell'a podczas ew. naprawy gwarancyjnej bardzo dokladnie obejrzy lap-
topa i jednak udowodni, ze ktos w nim grzebal - czyli gwarancja jest
niewazna. Jak to wyglada w praktyce?

Bede niezmiernie wdzieczny za Wasze wskazówki oraz doswiadczenia z Dell
Poland w powyzszych kwestiach. Bardzo zalezaloby mi na zmianie CPU,
ale jednoczesnie niepokoje sie, zeby nie utracic gwarancji... :)

Z góry serdecznie dziekuje i serdecznie
Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.