Re: przyczyny zawieszania się komputera

Autor: mastik <kokarys_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 13 Jun 2007 - 22:54:04 MET DST

Agent <agentmietek@op.pl> napisał(a):

> A ja stawiam na napuchniete kondensatory na płycie. Zobacz czy nie są
> wybrzuszone na górze - widać gołym okiem. Wylutować jest je naprawdę łatwo -
> trzeba tylko płytę wykręcić, kosztuja ok 2,5zł/szt. Mi się udało już tak
> naprawić 2 komputery i ładnie pracują a w innych jak ludzie narzekali ze sie
> zawieszaja to tez były wybrzuszone tylko co robili dalej to juz nie wiem

tak jak większość sugerowała, mam 3 wybrzuszone kondensatorki. Teraz mam
pytanie natury technicznej: najprościej byłoby odlutować je i pójść z nimi do
sklepu ale czy jest jakaś "bezinwazyjna" metoda zakupu? niestety nie znalazłem
schematu płyty (k7s5a - jakby ktoś miał) żeby odczytać ich pojemność i rodzaj
a z samych oznaczeń części na płycie podobno nie da się kupić (sprzedawca
kiedyś powiedział mi, że oznaczenia na płycie nie są uniwersalne i różni
producenci różnie oznaczają - chciałem kupić opornik, powiedział żebym z tym
opornikiem przyszedł bo po paskach odczyta jaki to). Reasumując, na
elektronice średnio znam się ale dwóch lewych rąk chyba nie mam i odlutuję bez
problemu ale chciałbym kupić bez odlutowywania bo komputer jest mi potrzebny i
nie chciałbym go unieruchamiać (w przypadku ewentualnych problemów z zakupem
kondensatorów). no ale jeśli inaczej nie da się.....
Pozdrawiam