Tani upgrade kompa SocketA - poradzcie

Autor: xXx <newsgroupWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Mon 11 Jun 2007 - 13:29:09 MET DST

Mam plyte Gigabyte GA7-VRXP (KT333) 2x512 MB RAM 333, Athlon XP 2000+, Radeon 9550
Ogolnie chodzi niezle, ale np przy obrabianiu plikow w programie graficznym juz
tak super nie jest, zwlaszcza konwersja plikow RAW.

Plyta ma mozliwosc uzywania magistrali 100 lub 133 MHz (zworkami), mozna tez w
menu BIOSu podkrecic do max 161 MHz, jednak nie wiem czy ograniczeniem w tym
przypadku jest tylko procesor czy tez inne komponenty (AGP PCI). Pamiec mozna
indywidualnie ustawiac 266 lub 333 wiec chyba magistrala na to nie wplywa.
Obecnie nie da sie zbyt wiele podkrecic bo system jest niestabilny lub wogole
nie wstaje. Udalo mi sie dociagnac do wartosci przy ktorej bios identyfikuje
procesor jako 2100+
Czy dobrze rozumiem ze da sie uzywac tylko procesorow FSB 266, czy moze jednak
dobrze dzialalyby tez te na 333, po podkreceniu w biosie ?
Mnoznik mozna ustawic zworkami na auto, lub recznie w zakresie 5-12,5. Ostatnia
pozycja zworki opisana jest jako 12,5 i wiecej. Czy zakup procesora z
odblokowanym mnoznikiem w typ przypadku cokolwiek daje ? Domyslam sie ze takie
procesory podkreca sie ustawiajac na plycie recznie mnoznik, ale raczej bedzie
on wiekszy niz 12,5. A moze da sie cos pokombinowac jakimis drucikami, zwierajac
piny w gniezdzie procesora itp. ?
Czy wymiana procesora na Bartona za jakies 200 zl, ma sens ? Bylaby wieksza
predkosc i wiecej cache.
Z tego co widze modele z magistrala 266 byly wypuszczone w malej ilosci wiec
raczej mozna kupic tylko 333, ale czy to zadziala u mnie ?
A moze jakis Athlon XP mobile ? Zadziala taki wogole ? Nie ma na plycie
regulacji napiecia, a w biosie jest tylko +5%,+7,5%, +10%

Zeby zupelnie wszystko wymienic to juz chyba by sporo kosztowalo, bo to co mam
pewnie jest warte jakis grosze, no chyba ze sie myle i jest jakis sposob na
wymiane niewielkim kosztem ?