Re: Tani upgrade kompa SocketA - poradzcie

Autor: Radek <deepsky_at_go2.pl>
Data: Mon 11 Jun 2007 - 14:13:32 MET DST

xXx napisał(a):
> Mam plyte Gigabyte GA7-VRXP (KT333) 2x512 MB RAM 333, Athlon XP 2000+, Radeon 9550
> Ogolnie chodzi niezle, ale np przy obrabianiu plikow w programie graficznym juz
> tak super nie jest, zwlaszcza konwersja plikow RAW.
>
> Plyta ma mozliwosc uzywania magistrali 100 lub 133 MHz (zworkami), mozna tez w
> menu BIOSu podkrecic do max 161 MHz, jednak nie wiem czy ograniczeniem w tym
> przypadku jest tylko procesor czy tez inne komponenty (AGP PCI). Pamiec mozna
> indywidualnie ustawiac 266 lub 333 wiec chyba magistrala na to nie wplywa.
> [...]

Upewnij się co stanowi wąskie źródło w Twoich zastosowaniach. Np. nie ma
sensu posiadania szybszego procesora jeśli obrabiane dane nie mieszczą
się w pamięci i komputer musi nonstop używać swapa.

Wadą płyty o jakiej piszesz jest dosyć ograniczony wybór częstotliwości
FSB. Kupowanie CPU, który ma standardowo 166MHz będzie marnowaniem jego
możliwości na takiej płycie.

Idealny byłby procesor z możliwością zmiany mnożnika bo wtedy można
podkręcać bez podciągania FSB. Możliwości regulacji napięcia tak dużymi
skokami też nie jest najlepsza ale dobrze, że jest.

Chyba najtaniej wyjdzie przesiadka na coś na S939 np. A64 Venice plus
nowa płyta główna. Powinno się udać zostawić pamięci DDR, które już masz.

Pozdrawiam, Radek