Re: Jakie kosci Ram Byscie wybrali ??

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Fri 01 Jun 2007 - 15:28:34 MET DST

Heraklit napisał(a):
> a to całkiem normalne, że z spd są ustawiane niższe wartości (asekuracja
> producenta). Dla tych pamięci w biosie należy przestawić domyślne
> napięcie 1.8V na 2.1V.

tylko dlaczego w takim razie pamięci innych producentów nie potrzebują
takiej asekuracji i przeważnie od razu startują z 800MHz, jak producent
chce asekuracji to niech zrobi pamięci 1066 a w spd ustawi na 800MHz.
skoro pamięć jest 800, to powinna wystartować z 800. inną wadą geili
jest właśnie wysokie napięcie zasilania - zazwyczaj 2,1V. inni
producenci zazwyczaj mają poniżej 2V. poza tym problem z spd geili
dotyczy właśnie głównie płyt asusa, przynajmniej o innych przypadkach
nie słyszałem. niestety kupiłem geile ultra 800MHz do płyty asusa p5w dh
deluxe zanim przeczytałem o problemach geil - asus :( aktualizacja biosu
płyty niewiele pomogła, a przy ręcznym ustawiemiu 2.1V i 800MHz komp
wydawał mi się pracować niestabilnie. a że nie zależy mi aż tak bardzo
na każdym procencie wydajności, po prostu wróciłem do ustawień
rozpoznawanych przez bios i pamięci pracują mi na 667. a za mniejszą
kasę mogłem mieć kingstony, z którymi nie byłoby takiego problemu
(chociaż tez juz obiło mi się o uszy, że teraz kingston to już nie to
samo co kilka lat temu i pamięci częściej mają uszkodzenia)

--
Artur Grdeń
mega @ work