Re: Radeon9800Pro - podłączenie zasilania

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 23 May 2007 - 00:26:45 MET DST

Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

> To wlasnie robie - z ciekawosci sprawdzam.

            Dlatego sugerowalem rozpoczecie poszukiewn od nadruku na PCB,
nalepce itp - to najpewniejszy zazwyczaj sposob.

> A karta na szcescie sie nie spaliła. Tylko na wtyczce (tej od
> zasilacza) pojawił sie brazowy kolor, wiec domyslam sie ze miało
> miejsce jakies chwilowe podniesienie temperatury - na szczescie z
> karta wszystko ok. Mało tego - zasilacz tez juz działa jak wczesniej,
> wiec wlasciwie nie wiem skad była ta przerwa w działaniu :)))

            Pozostaje tylko Cieszyc sie razem z Toba. Jesli masz mozliwosc
podlacz karte na wolnej wiazce zasilania (innej niz dyski itp) - bedzie
zdrowiej dla nich i dla karty. Pomimo delikatniejszej wtyczki/zlacza
grubosc kabli w molexie i malej zlaczce masz przeciez taka sama wiec
nie powinno byc specjalnego problemu.
Przy pradozernosci R9800PRO (mialem R9800PRO DDR2 256MB na referencyjnej
plytce Sapphire, co ciekawe tez z zanizonym taktowaniem pewnie przez
ogromne zapotrzebowanie na prad GPU i samej grzejacej sie bardzo pamieci
DDR2 w starej technologii) prad z molexa/malego zlacza nie jest taki
wielki. Pamietaj ze sporo idzie tez przez AGP. W wiekszosci konstrukcji
chodzilo raczej o to, ze w standardowym zasilaczu jest wiecej molexow niz
malych zlacz. Tych ostatnich (poza zasilaniem flopa) moze byc 1 albo i
wcale.

> Dywagacje na pl.soc.prawo były/sa na razie czysto teoretyczne i
> powodowane były przede wszystkim ludzka ciekawoscia - nie podałem ani
> jednego konkretu typu nick sprzedawcy, wiec mysle ze raczej w zadnym
> momencie nie zachowałem sie nie fair.
> Zreszta raczej wszedzie uzywałem trybu przypuszczajacego.

            Nie zrozumielismy sie - nie zarzucilem Ci pomowienia tylko
ostrzegalem bys w PRZYSZLOSCI nie zrobil tego w stosunku do sprzedawcy
nie majac wystarczajacych podstaw/dowodow. Tak na wszelki wypadek.

> I taka informacja w zupełnosci mi wystarczy.
> Skoro twierdzisz, ze bywały karty PRO z mała wtyczka, to wlasciwie nie
> ma o czym mówic, bo całe zamieszanie spowodowane było uwaga, ze mała
> wtyczke posiadały karty SE a nie PRO.

            W ogromnej wiekszosci mala wtyczke i czarny radiator mialy wlasnie
R9800SE, ale kart z rodziny R9800 bylo tyle, z enie mozna wykluczyc
specyficznego PCB dla R9800 PRO. Wspomnialem juz o MSI R9800 z mala
wtyczka, tu dodam chocby jeszcze All-in-Wondery R9800 PRO rowniez za mala
wytczka, a tam trzeba bylo zasilac jeszcze calkiem niezle grzejacy sie
tuner.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl