Skaner Microtek ScanMaker 6100

Autor: Grzegorz Kuczyński <gk180984_at_interia.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 22:06:52 MET DST

Witam

Mam taki problem z wyżej wymienionym skanerem. Otóż wrócił z naprawy -
nie radził sobie ze skanowaniem, skanował 1,2 zdjęcia po czym sie
zacinał. Ale zostawmy historie. No więc wrócił, podobno zdrów. Podłączam
go do komputera (przez kabel usb A-B, zasilanie oddzielnie) i zaczyna
trzeszczeć, lampa chce sie ruszyć ale nie może , jakby była zablokowana.
Wyskakuje komunikat że nie mógł rozpoznać urządzenia usb. Na innym
komputerze pokazuje ze wykrył ale i tak nie działa.
Ściągnąłem sterowniki z oficjalnej strony i zainstalowałem, nic nie
pomogło. Próbowałem na 2 kompach - to samo. Podpinam usb do wejść z
płyty głównej. Podczas jednej z wielu prób, była to wymiana kabla USB
nagle system Windows XP go zobaczył. Po odłączeniu go i ponownym
podłączeniu na tym samym kablu już drugi raz skanera nie wykrył.
Czy to ewidentna wina kabla? Tu nawet 2 kabli - dziwne? Zaznaczam ze
skaner wrócił z naprawy od serwisu i z tym swoim kablem USB, na którym
ani razu Windows go nie wykrył. Na innym kablu raz sie udało, ale tylko
raz. Chce się upewnić zanim wezwę serwis znowu - nie chce mi sie wierzyć
że odesłali by zepsuty skaner. Skoro raz udało sie wykryć ;)
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.