Re: zasię routerów ADSL WiFi

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 13 May 2007 - 02:23:13 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:f24a8p$bd$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Zastanawiam się nad zakupem takiego sprzętu, tylko zastanawia mnie kwestia
> zasięgu. Trzeba wydać więcej pieniędzy, aby cieszyć się netem w ogrodzie,
> czy te tańsze powinny sobie poradzić? Urządzenie będzie sie znajdować w
> pokoju, na poddaszu domu jednorodzinnego (tzn. parter, piętro i poddasze)
> zbudowanego z cegły. Jest realna szansa, że sygnał dotrze do ogrpdu (max.
> 30 m, może i mniej) przez jedną czy dwie ściany?

Zasięg Wi-Fi jest rzeczą bardzo umowną, w propagacji fal dużo bardziej
przeszkadzają ściany niż otwarta przestrzeń. Jeśli myślisz o przenoszeniu
anteny, to weź pod uwage, że jest to część zwykle zintegorwana z kartą
peceta lub ruterem. Na dodatek mamy kilka wersji Wi-Fi różniących się
szybkością i zasięgiem. Najlepiej korzystać z MIMO.

> Czy wysokość również jest ważna?

Raczej nie.