Re: Chlodzenie 7600 GS

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 13 May 2007 - 02:22:27 MET DST

On 12 Maj, 12:03, "Benek" <n...@mail.com> wrote:
> Zamierzam kupic pasywnie chlodzonego Geforce 7300GT lub 7600GS. Z tego co
> czytałem osiągają one olbrzymie temperatury. Jaka jest realna temperatura
> radiatora ? Czy montując jakis wiatraczek 80 mm na radiatorze nie ulegnie on
> uszkodzeniu z powodu temperatury tam panującej ?

Tam 80 nie ma do czego przykręcić, ale... teoretycznie max to 125
stopni w chipie. U mnie Gigabyte 7600GS rozgrzewa się max obciążony do
80 bez wiatraka, z wiatrakiem jest około 50. A wiatrak jest gruba 40
na żeberkach pipe'a (1900 obrotów). Jesli zobaczysz kartę to się
zorientujesz. Procesor da się tak podkręcić do ponad 500 (u mnie)
pamięci na 1000 już nie... kończy się na 900 z kawałkiem (bez zmiany
napięć). Ale to chyba dlatego, że tam (pamięć-radiator) jest kiepski
styk. Jakby popracować... Przetaktowany chip nie rozgrzewa się ponad
90, ale radiator parzy natychmiast przy dotknięciu (z wiatrakiem). Na
moje oko ma więcej niż 60 stopni. A wentylatora nie uszkodzisz, bo
jak? Stopisz go? Na pewno nie. Kupując 7600 warto przypilnować
pamięci dobrze poniżej 2 ns.