Re: zasię routerów ADSL WiFi

Autor: Pedro <pedro44.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 May 2007 - 03:07:21 MET DST

> Zastanawiam się nad zakupem takiego sprzętu, tylko zastanawia mnie
> kwestia zasięgu. Trzeba wydać więcej pieniędzy, aby cieszyć się netem w
> ogrodzie, czy te tańsze powinny sobie poradzić? Urządzenie będzie sie
> znajdować w pokoju, na poddaszu domu jednorodzinnego (tzn. parter,
> piętro i poddasze) zbudowanego z cegły. Jest realna szansa, że sygnał
> dotrze do ogrpdu (max. 30 m, może i mniej) przez jedną czy dwie ściany?
> Czy wysokość również jest ważna?

Szansa jest spora, ale będziesz pewnie musiał "pochodzić" po mieszkaniu z
tym access pointem zanim znajdziesz optymalne miejsce by zasięg był wszędzie
tam gdzie trzeba. Ja np postawiłem go na parapecie okna które jest na
piętrze nad ogrodem. W ten sposób zasięg jest na całym piętrze (choć na
drugim jego końcu nieco słaby), w ogrodzie jest super, nieco gorzej w
salonie, który jest dokładnie pod pokojem z access pointem. A najgorzej jest
po przeciwnej stronie parteru - ale tam jest kuchnia, garaż itp - i nie ma
problemu że tam nie ma zasięgu. Więc się da - no i oczywiście można zawsze
dostawić drugi access point. Poza tym jest też kwestia kart, jedne zbierają
lepiej (Atherosy na przykład) inne dużo gorzej. Mam np. stareńką kartę
pcmcia Siemensa - ona działa porządnie 2-3 metry od access pointu a dalej to
już niekoniecznie.