Re: LAN po sieci elektrycznej

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Fri 11 May 2007 - 10:48:02 MET DST

news:bccoryt4uhps.dlg@kwinto.prv...

> Ja tam widzę fantazję w umożliwieniu bezpośredniego komunikowania się ze
> sobą wszystkich domowych urządzeń. To już byłby wstęp do stworzenia
> sobie inteligentnego domu zarządzanego z komputera :-). A że wszystkie
> zasilane są z sieci, to logicznym wydaje się postawienie na to medium
> właśnie.

Właśnie w ten sposób działają urządzenia zgodne z X10. Niestety ta tania
technologia została wyparta przez lepszą, ale dużo droższą i z własnym
okablowaniem komunikacyjnym EIB. Wyparta tylko z Polski, bo na bogatszym
zachodzie można bez trudu skompletować hardware i software do tego dość
prymitywnego, ale działającego systemu.