Re: LAN po sieci elektrycznej

Autor: <Mich_at_l>
Data: Tue 08 May 2007 - 15:08:45 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> Tylko po co robić z tego LAN, skoro nowe budynki mają okablo-
> wanie strukturalne, a w starych albo można pociągnąć kable w
> korytkach, albo zrobić remont wszystkich instalacji? Zawsze

Po co? Może z konieczności - nie każdy mieszka w budynku z okablowaniem
strukturalnym, nie każdy ma możliwość ciągnięcia nowych kabli (z różnych
przyczyn - choćby dlatego że właściciel wynajmowanego mieszkania nie
zgadza się na przeróbki). Może z wygody - bo nadmiar ciągnących się po
ścianach kabli/korytek bynajmniej nie służy estetyce, bo nie zawsze jest
się na tyle przewidującym by dokładnie zaplanować rozmieszczenie
wszystkich podłączanych do sieci urządzeń w domu.

> wyjdzie chyba taniej, a szczególnie w przeliczeniu na megabit
> przepustowości.

Może i to prawda, ale nie o to chodzi - homeplug po prostu często jest
wygodniejszy, a czasami może okazać się jedynym sensownym ratunkiem.
Podsumowując: dobrze że ta technologia istnieje i się rozwija, a to czy
przydatna jest w konkretnych przypadkach to sprawa do indywidualnego
rozważenia.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl