prawdziwa temperatura rdzenia?

Autor: KonradK <konradpc_at_aol.com>
Data: Fri 11 May 2007 - 01:53:21 MET DST

Witam grupe,

Procek: A64x2 4200+ (2.2Ghz), Windsor-512, Stepping BH-F2 (Energy
Efficient 65W)
Plyta: ASUS M2N-E SLI (nForce 500) z najnowszym biosem

Mam kilka sprzecznych pomiarow temperatury CPU z roznych programow i
prosilbym o jakies objasnienie szanownych grupowiczow.

Core Temp:
CPU#1 - 21C
CPU#2 - 20C

Everest UE:
CPU: 45C
CPU#1 - 20C
CPU#2 - 19C

SpeedFan:
CPU - 45C
Core - 20C

BIOS:
27C

ASUS Probe (najnowsza wersja):
149C (!)

Ten ostatni nawet napiecia zasilacza podaje ze mam wszedzie ujemne,
wiec raczej nie biore tych danych pod uwage. Powtarza sie jedynie
temperatura rdzenia w kazdym pomiarze, jednak jak to mozliwe zeby byla
mniejsza niz na zewnatrz? Czy to wszystko po prostu bzdury? Dotykalem
reka okolic procka i jest faktycznie conajwyzej 'letni'. Chlodzenie to
Freezer 64 Pro z dobra pasta Zalmana.

No i pytanie dodatkowe: czy te procki (Energy Efficient) nadaja sie do
krecenia? Maja niskie napiecie, co wcale nie gwarantuje jednak, ze sie
da podkrecic, jednak sprzedawca gwarantowal mi, ze to jakas 'niezla
seria'.

Pozdrawiam serdecznie i licze na rozjasnienie.

Konrad Kowalski