Re: Co z ta bateria?

Autor: Krzysztof Dmytrów <ked1908_at__NOSPAM_gmail.com>
Data: Fri 11 May 2007 - 01:29:14 MET DST

> Witam.

Witam

> Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem HP pavilion dv6000. Znajomi z

Bardzo fajna seria, ja mam zv5403EA i tfu tfu tfu nie mogę narzekać :).

> wiekszym doswiadczeniem twierdza, ze laptop moze byc caly czas podpiety
> do zasilania i nie ma to negatywnego wplywu na baterie. Z kolei w
> artykule http://pclab.pl/art26289.html twierdza zupelnie odwrotnie :).

Z baterią jest tak, że co byś nie robił, i tak jej żywotność spada w
miarę użytkowania. Moja na początku trzymała jakieś 2,5 godziny,
obecnie jakieś 2 godziny - do 2 godz. 15 min (komputer mam od roku).
Tylko, że ja dość często całkowicie rozładowywałem baterię, a po
niewczasie dowiedziałem się, że nie jest to dla niej zdrowe (mimo, że
słyszałem opinie, że raz na tydzień należy - co osoba, to inna opinia
:)) - teraz już tego nie robię :).

Baterię mam cały czas podłączoną - nie wyciągam jej, jak zasilam
komputer z sieci pomimo, że na stronie HP też zalecali, żeby bateria
była w komputerze jedynie wtedy, gdy na niej pracujemy. Ponoć dla
baterii bardzo niezdrowe jest, jak zaraz po podłączeniu komputera do
sieci przez kilka sekund świeci się lampka ładowania baterii. Takie
doładowywanie powoduje podobno minimalne zmniejszanie sie pojemności
przy każdym włączeniu sprzętu, ale do końca nie wiem, czy tak jest.

Powiem szczerze, że specjalnie nie przejmuję się pielęgnacją baterii -
jak już zrobi się z niej jedynie UPS, to kupię nową :).

pozdrawiam
Krzysiek