Re: Nowy komputer się nie uruchamia?

Autor: Rafał <nie.zgadniesz_at_spamerze.z.tw>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 02:53:44 MET

rageofhonor napisał(a):

> Nie pomylileś się w nazwie plyty bo nie znalazłem na stronie GIGABYTE
> tego modelu. Może chodzilo o: GA-M55S-S3(Rev 1.0) lub GA-M55S-S3(Rev 1.1).

Zgadza sie, wziałem jedną S za 5 :/

> Podałeś że RAM masz jaki: DDR2 512-1024 ? Czy to są kości różnej
> wielkości? Bo twój opis by na to wskazywał
> Kości RAMu powinny być takie same, tego samego rodzaju i producenta i
> tej samej wielkości.

Miałem na myśli to, że mam 2 kości pamięci, identyczne Twinmosa 5CL, 512
MB PC5300 i jakich kombinacji bym nie użył - żadna nie działa.

> Możesz wejść do BIOSu? Może ustawienia procesora są złe

Nic nie mogę zrobić. Dwa razy mi się odpalił w jakimś Safe mode coś
pisząc o resetting processor, ale procesor jest dobrze ustawiony (bo
jakby inaczej się uruchomił?), prawidłowo z kropką gdzie trzeba,
radiator jest dociśnięty prawidłowo - był, bo sprawdzałem. Wszystko
odłaczone, na płycie tylko grafika X550 i te pamięci.
Raz udało mi się uzyskać efekt dłuuugich pipnięć, czyli teoretycznie
wówczas coś było z pamięcią (zajęte sloty 3 i 4, na tych odpalał się
dwukrotnie).
Moim zdaniem - coś jest zwalone z płytą. Gdyby to byla pamięć... One nie
pochodzą z jednego pudełka, mają różne końcówki seryjne i nawet wkładane
pojedyńczo nie odpalają płyty.
No i najważniejsze - tylko 2 razy (kiedy się odpalił) przeszedł POSTa.

Co do ustawień procesora - na tej płycie poza miejscem na zworkę "Clear
CMOS" - nie ma nic do ustawiania. Żadnych przełączników DIP, żadnych
zworek. Null.

Jak dla mnie - to jest problem płyty - trupa. Mimo, że nowiutka... :/

Jutro serwis... mam nadzieję, że wymienią od ręki...

Pozdrawiam
Rafał