Re: sprzętowe wspomagania kompresji mpeg2 -karta grafiki

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 00:22:16 MET

Qu. <muglorz@gazeta.pl> wrote:

> Subject: sprzętowe wspomagania kompresji mpeg2 -karta grafiki
>
> Chciałem zapytać jaką kartę graficzną z serii GeForce polecacie do
> domowej montażu i obróbki filmów? Bodaj od GF6600 Karty mają wspomaganie
> konwertowania filmu na mpeg2 co powoduje, że kompresja odbywa się w
> czasie rzeczywistym (1:1)

            DEKOMPRESJA!
PRzy MPEG2 nie ma to wiekszego znacznia, bo to karty maja od dawna,
nowoscia od GF6xxx jest wspomaganie DEKODOWANIA HDTV, zreszta to cale
PureVideo nvidii dziala tak sobie - dobrze napisane kodeki czysto w
sofciepotrafia to dekodowac szybciej, jak chociazby CoreAVC.

> Z tego powodu chciałem zapytać czy do modelu GF 7300 sprawa sie jakoś
> zmieniła na lepsze, w sensie czy proces kompresji wspomaganej przez
> kartę się polepszył?

            Dekompresji. I zasadniczo nie zmienila sie w stosunku do GF6600
bo chyba tylko GF6800 nie mial wspomagania dekodowania HDTV.

> I jeszcze jedno pytanie: Skoro ma to być karta
> tylko do domowej obróbki i montażu filmów to czy będzie jakaś różnica w
> wydajności pomiędzy 6600 i 7300 (uwzględniając przy tym wszystkie wersje
> czyli GS, GT... )?

            Nie. I nie sa to karty do montazu. Do wspomagania MPEG2 i najnowszego
H.264 masz specjalizowane, zazwyczaj dosc drogie karty a nie popularne
zabawki nvidii GF6xxx i GF7xxx.

> I jeszcze jedno: Które karty z przedziałów 6600 do
> 7300 mają obsługę HDV i czy na chwilę obecną warto już teraz
> zainwestować w kartę grafiki z obsługą HDV i mieć ją już na przyszłość
> pomimo tego, że nie ma się kamery HDV ?

            IMHO na przyszlosc nie warto inwestowac w zadna karte graficzna jesli
aktualnie nie ma takiej potrzeby. To za szybko sie starzeje.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl