Re: Benq - Wycofuje sie z Polski?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Fri 26 Jan 2007 - 19:33:24 MET

"Cynio" <cyniczny@piaseczno.com.pl> Odpowiedz na
news:1169819487.332498.88860@j27g2000cwj.googlegroups.com:

> [...]
> To konsument decyduje powołując sie na niegodności towaru z umową
> czy ma odbyc sie naprawa czy wymiana. Cytując zapis art. 8-ego
>
> "Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową,
> kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową
> przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa
> albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy
> ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru
> zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
> także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby

Tu nie ma ani słowa o tym że to kupujący decyduje czy następuje wymiana czy
naprawa. A nawet gdyby, to sprzedawca bez problemu udowodni że z wymianą
wiążą się nadmierne koszty. Kaszty zakupu nowego towaru przez sprzedawce.

> gdy sprzedawca odmówi wymiany to na nim ciąży udowodnienie, że
> wymiana jest niemozliwa lub wymaga nadmiernych kosztów. Więc w

Żeby wieminić musi kupić u dystrybutora nowy przedmiot.

> przypadku opisywanym raczej nie powinno być problemów z wymianą,
> choc oczywiscie moze być sytuacja , że sprzedawca w dlaszym ciągu
> nie zgodzi się na wymianę i wtedy pozostaje droga sądowa.

Ale tak na logikę... Gdyby to była prawda... Czy ktokolwiek przy zdrowych
zmysłach godziłby się czekać przynajmnie dwa tygodnie na naprawe, skoro może
zarządać sobie wymiana na nowy?

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski