Re: Benq - Wycofuje sie z Polski?

Autor: Cynio <cyniczny_at_piaseczno.com.pl>
Data: Fri 26 Jan 2007 - 14:51:27 MET

On 23 Sty, 19:27, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:

>Prawo wyboru, ale to sprzedawca decyduje. Może oddać pieniądze, a może też
> naprawić. Oczywiście sprzedawca naprawi, bo niby czemu ma być w plecy kase.

Wątek troche mnie zaciekawił wiec zadzwoniłem do UOKiK-u na
bezpłatna infolinię no i konsultant potwierdził wersje Leszka.
To konsument decyduje powołując sie na niegodności towaru z umową
czy ma odbyc sie naprawa czy wymiana. Cytując zapis art. 8-ego

"Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową,
kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową
przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa
albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy
ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru
zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
kupującego inny sposób zaspokojenia."

gdy sprzedawca odmówi wymiany to na nim ciąży udowodnienie, że
wymiana jest niemozliwa lub wymaga nadmiernych kosztów. Więc w
przypadku opisywanym raczej nie powinno być problemów z wymianą,
choc oczywiscie moze być sytuacja , że sprzedawca w dlaszym ciągu
nie zgodzi się na wymianę i wtedy pozostaje droga sądowa.

Nalezy również zachowac forme pismena oraz wyraźne zastrzeżenie,
że w reklamacji podnosi sie zarzut niezgodności towaru z umową. W
innym przypadku taka reklamacja może być rozpatrywana pod kątem
warunków gwarancyjnych.

--
Pozdr.
Cynio