Re: Jeden HDD na SATA2 i drugi na ATA

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 22:53:15 MET

 "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> wrote in message
news:Xns98C3D2928477Embien@127.0.0.1...

> Zgoda, ale moze chodzilo przedpiscy o automatyczne przydzielanie
> oznaczenia partycji C: dla pierwszej partycji na dysku PATA i tym
> samym innej dla systemowki na SATA, czego potem nie mozna zmienic
> (inne tak). To jest mocno denerwujace, bo w czasie procesu
> instalacji nie ma nad tym kontroli jesli tylko zostanie wykryty
> dysk PATA z utworzonymi partycjami, a czesc programow jest na tyle
> zle pisana, ze ma hardkodowana sciezke C:\xxx do instalacji,
> zwlaszcza jesli programy zabezpieczone przed kopiowaniem w rozne
> wymyslne sposoby jak to teraz czesto bywa.

Zaraz. Instalujemy Windows XP. Wskazujemy mu jako docelową pierwszą
partycję na dysku SATA. Została ona przez nas wcześniej ustawiona jako
aktywna (lub ustawił ją jako aktywną sam instalator), a dysk SATA został
wskazany w BIOS-ie jako dysk "boot". W takim wypadku Window umieści
zarówno swego bootmanagera, jak i swój katalog sstemowy na tej samej -
wskazanej przez nas - partycji i oznaczy ją literką C.

Jeśli jest inaczej, to winien jest wadliwy BIOS, który nie potrafi
prawidłowo enumerować dysków. To nawet dość częsta przypadłość
niektórych płyt głównych, jak to obserwuję po postach na grupach.

> [...]
> nameczylem przez to to moje - stracilem przez to pol dnia
> instalujac w2k na nowym dysku SATA2 zanim nie wpadlem co jest
> zrodlem problemow. Na kanale SATA2 nowy dysk ktory mial byc
> systemowym, na pierwszym kanale PATA sam dysk PATA master, na
> drugim kanale PATA master nagrywarka, slave DVD-ROM. Przy
> podlaczonym dysku PATA instalator w2k idzie bez problemu, ale
> partycje na dysku PATA dostaja litery C: i D: (tam byl backup
> statych danych wiec o usunieciu nie bylo mowy), napedy optyczne
> E: i F:, a pierwsza partycja systemowa na nowym dysku SATA2 G:.

O właśnie, tutaj z pewnością winien był BIOS.

> Jak na pewno zdajesz sobie z tego sprawe akurat systemowki nie
> mozna potem zmienic pod konsola systemowa zarzadzajaca dyskami/
> partycjami. Po odpieciu dysku PATA oczywiscie litery C: i D: dla
> dysku PATA nie sa przydzielane ale ZONK - instalator w2k zawiesza
> sie na amen pod koniec tekstowego etapu instalacji za kazdym
> razem przy braku dysku PATA.

BIOS.

> Sprawdzalem wszystko 3 razy, w tym
> zworki napedow optycznych (ustawione OK master/slave). Jak sie
> okazalo winne bylo odwrotne podlaczenie napedow optycznych -
> slave na koncu, master w srodku. Bylo to o tyle trudne do
> wychwycenia, ze przeciez przy podlacoznym dysku PATA na pierwszym
> kanale wszystko przez ponad rok bylo OK, napedy optyczne to DMA2
> i UDMA33, czyli jeszcze bez scislego przydzielenia miejsc.

BIOS.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/