Re: Jeden HDD na SATA2 i drugi na ATA

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 23:46:57 MET

Michal Kawecki wrote:

> Zaraz. Instalujemy Windows XP. Wskazujemy mu jako docelową pierwszą
> partycję na dysku SATA. Została ona przez nas wcześniej ustawiona jako
> aktywna (lub ustawił ją jako aktywną sam instalator), a dysk SATA został
> wskazany w BIOS-ie jako dysk "boot". W takim wypadku Window umieści
> zarówno swego bootmanagera, jak i swój katalog sstemowy na tej samej -
> wskazanej przez nas - partycji i oznaczy ją literką C.

        Może w XP już to poprawiono, ale przy w2k było jak napisałem.
Problemem nie było ustawienie dysku bootowalnego jako pierwszy na SATA2
przez zewnętrzny w stosunku do chipsetu kontroler JMicrona - z tym BIOS
nie miał problemu i nie było mowy o ładowaniu plików bootloadera na inny
dysk, problem była bardo wrażliwość instalatora w2k na bardzo niewielkie
odstępstwo od kolejności podłączenia napędów na taśmie (czasami przy
PATA strasznie ciężko z nią wykręcić, a jednak jest wskazane by to
nagrywarka a nie DVD-ROM była ustawiona jako master na kanale).
To jeszcze mógłbym zrozumieć, ale strasznie denerwujące było to
zawieszanie się instalatora "na twardo" bez najmniejszego komunikatu
naprowadzającego na przyczynę.

> O właśnie, tutaj z pewnością winien był BIOS.
> BIOS.
> BIOS.

        jw - już pisałem - BIOS był OK, gorzej z kiepską intuicyjnością
instalatora win2k.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl