Re: PC bez dysku twardego

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 13:03:50 MET

> "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> wrote in message

[...]

Może szanowna redakcja miała na myśli nadchodzący system Vista? Bo to w
nim zaimplementowano technologię ReadyBoost. W skrócie polega ona na
utrzymywaniu na pamięci flash specyficznego swapa zawierającego obrazy
najczęściej wczytywanych z dysku plików, co ponoć przyspiesza nieco
pracę systemu. Taki swap po pewnym czasie pracy systemu jest używany już
niemal wyłącznie tylko do odczytu danych, co oczywiście nie zmniejsza
żywotności pamięci flash. Ktoś mógłby się zapytać, czemu flash a nie
normalny swap założony na dysku twardym? Otóż te wysokie transfery z hdd
rzędu ...nastu MB/s są możliwe do osiągnięcia wyłącznie przy
sekwencyjnym przesyłaniu większych porcji danych, natomiast przy
dostępie przypadkowym do małych 4 KB plików - z uwagi na duży czas
dostępu - uzyskuje się realne transfery na poziomie co najwyżej kilku
MB/s. Dobra pamięć flash będzie tutaj szybsza. Te, które spełniają
wymogi technologii ReadyBoost, są odpowiednio znakowane przez ich
producentów, warto zwrócić na to uwagę bo znaczek ReadyBoost oznacza
spełnienie naprawdę wysokich wymogów wydajnościowych. I to nie tylko np.
dla pierwszych 128 MB pamięci, ale dla całego obszaru flasha. Polecam
artykuł na ten temat
http://blogs.msdn.com/tomarcher/archive/2006/06/02/615199.aspx .

--
M.   [MS-MVP]