Re: Pytanie o Core2 Duo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 12:07:26 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:eonj5d$fhs$1@polsl.pl...

> Architekturze logicznej. Wewnętrzna implementacja jest zupełnie
> inna. W P4 faktycznie rozszerzono tylko rejestry i zmieniono
> mikrokod. C2D ma już 64-bitowe ALU i realizuje operacje
> arytmetyczne na 64-bitach jednocześnie. Tak przynajmniej
> było napisane we wszystkich opisach, jakie dotychczas czytałem.

Uhm. W takim razie C2D (a raczej Core Solo) powinien bić na głowę P4 w
testach czasu wykonywania operacji 64-bitowych. A czy tak jest
faktycznie?
(biorąc poprawkę na usprawnienia w architekturze wewnętrznej, zegar,
cache etc.)

> [...]
> który faktycznie Itanium opisuje jako procesor 64-bitowy,
> żeby ktokolwiek go kupował. I dla Itanium tryb 64-bitowy
> jest *jedynym*, więc nie ma co mówić o rozszerzeniach ;)
>
> Natomiast w A64/C2D podstawowy tryb pracy to tryb 32-bitowy
> i faktycznie, w tym zakresie tryb 64-bitowy jest rozszerzeniem.
> Funkcjonalnie nic mu to jednak nie ujmuje, bo nie jest to
> rozszerzenie emulowane przez procesor 32-bitowy, a rozszerzenie
> starej listy rozkazów o rozkazy z operandami 64-bitowym, realizo-
> wane jednokrokowo przez odpowiednio szerokie jednostki.

Chodziło mi o to, że Itanium jest procesorem od początku zaprojektowanym
do pracy wyłącznie w 64-bitach, natomiast C2D jest procesorem 32-bitowym
przeprojektowanym do pracy w 64-bitach i z tego powodu posiada szereg
ograniczeń i skrótów, pozwalających mu owszem na pracę w 64-bitach, ale
nie z pełną, teoretycznie możliwą do osiągnięcia w tej architekturze,
wydajnością. Tak przynajmniej wynika z różnych informacji, do których
dotarłem. Kłopot w tym że nie czuję się zbyt pewnie w temacie budowy i
architektury procesorów, więc chyba nie będę tematu kontynuował :-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/