Re: Pytanie o Core2 Duo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 12:15:10 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:eonjl3$ft1$1@polsl.pl...

> Ale czy procesory 64-bitowe są tym, na co czekamy? :) Zrówno-
> leglanie jednostek przynosi większe zyski, niż zwiększanie
> rozmiaru słowa maszynowego. Jedynie operacje typu SIMD mogą
> faktycznie wykorzystać szersze rejestry, ale te od dawna
> już mają swoje własne rozkazy i rejestry 64- i 128-bitowe.
>
> Myślę, że bardziej czekamy na rozpowszechnienie systemów
> wielordzeniowych i oprogramowania potrafiącego je *ekono-
> micznie* wykorzystać. Czyli nie kolejne systemy i pakiety
> które bez dwóch rdzeni i 1 GiB RAMu są nie do używania,
> lecz coś, co na jednym rdzeniu chodzi świetnie, na dwóch
> [...]

Masz oczywiście rację, programiści powinni robić co się da żeby z nowych
zabawek wyciągnąć maksimum pożytku. Ale przejście na 64-bity jest
nieuchronne, a wynika to po prostu z powoli kończącej się puli adresowej
dla pamięci RAM. Dzisiejsze 4 GB to dla wielu za mało. A na dzień
dzisiejszy te "psedo 64-bitowce" to jedno wielkie rozczarowanie: system
64-bitowy wcale nie chodzi na tych procesorach szybciej, choć
teoretycznie powinien. A czasem jest wręcz przeciwnie, zwykły system
32-bitowy okazuje się wydajniejszy...
(przy ograniczonych zasobach RAM)

--
M.   [MS-MVP]