Re: Fatalne przewijanie!

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 09:04:53 MET

Tomaszek napisał(a):
> Dlaczego co "gorsza" piraci? Ja wiem, że to piractwo, ale często jest
> tak, że pirat jest o niebo lepszy __technicznie__ niż oryginał. Kopie

Że co?

> Windows XP, które można z sieci ściągnąć często są modowane, mają dodane
> sterowniki do obsługi dysków SATA, powyrzucane mają masę multimedialnego

Po pierwsze, sam to możesz zrobić z oryginałem.

Po drugie, jak masz licencję to możesz zainstalować system
w tej samej wersji z innego nośnika, choćby modowany.

> Jak rozumiem wyraz "gorsze" został przez Ciebie użyty jako odniesienie
> do samego faktu piractwa, a nie stanu technicznego tych systemów?

Oczywiście. Choć trzeba przyznać, że w przypadku notebooków
piracenie to jest również uprzykrzanie sobie życia, bo wersje
systemu dostarczane przez producenta są zazwyczaj całkiem
nieźle dostosowane do sprzętu i instalują się bez kombinowania
wraz ze wszystkimi sterownikami właśnie, a typowe korporacyjne
XP Prof -- nie.

Tu trzeba podkreślić, że firmowe systemy też nie są idealne
i po instalacji trzeba je wyczyścić (vide: Toshiba i HP;
http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2006-09&id=456 ).
Mniej to jednak roboty niż robienie wszystkiego od zera
samemu. Tu słowa uznania dla F-S: ich wersja Windows poza
sterownikami i łatami w moim Amilo A nie zawierała żadnych
badziewnie napisanych narzędzi samego producenta.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |