Re: zakup lapa a plytka systemowa

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 21:15:42 MET

** Rafał Łukawski wrote:

> 'Komputerowiec' sobie poradzi.

Komputerowiec po pierwsze będzie wiedział, że istnieje taka potrzeba,
normalna osoba po prostu odpakuje laptopa i zacznie go używać, problem
pojawi się w momencie kiedy ten nośnik faktycznie będzie potrzebny.

Ja w te zautomatyzowane instalowanie systemu nie wierzę, tzn. to nie
jest dla typowego użytkownika domowego - w korporacji gdzie jest to
ogarnięte i przetestowane to faktycznie jest dogodny sposób, dla
zwykłego domowego użytkownika nie bardzo (no ale zwykły domowy
użytkownik to w ogóle nie powinien się zabierać za instalację czy
odzyskiwanie systemu).

> Za to nie wiem dlaczego zmuszać nietechniczną osobę do obowiązku
> nagrywania sobię płytki, która pozwoli odtworzyć system, w przypadku
> awarii.

Typowa dziunia nawet nie wpadnie na taki pomysł aby taką płytkę robić.

> Osoba ta zapłaciła za system i lapa te 3kzl, a przy awarii HDD bedzie
> miała spory problem, bo producent ma go w głebokim...

Producent nie ma w głębokim. W tej sytuacji producent z przyjemnością
sprzeda Ci nośnik instalacyjny po dobrej cenie no i sobie poczekasz
kilka tyg. zanim dotrze. ;)