Re: zakup lapa a plytka systemowa

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 21:13:10 MET

"Rafał Łukawski" napisał:

> 'Komputerowiec' sobie poradzi. Za to nie wiem dlaczego zmuszać
> nietechniczną osobę do obowiązku nagrywania sobię płytki, która pozwoli
> odtworzyć system, w przypadku awarii. Osoba ta zapłaciła za system i
> lapa te 3kzl, a przy awarii HDD bedzie miała spory problem, bo producent
> ma go w głebokim...

Osoba "nietechniczna" będzie miała znacznie większy problem, jeśli przy
takiej awarii zostanie z "gołą" płytką z XP w ręku. A aplikacje do tworzenia
płytek recovery są naprawdę do opanowania nawet przez osoby "atechniczne",
wymaga to tylko 20-tu minut czasu i tych 3,50 PLN na płytki ;-)

> Co do płytek recovery. To niekoniecznie tzw. gołe/oryginalne XP, często
> to obrazki ghosto podobne, więc flopy nie są tu potrzebne. Wkladasz,
> czekasz, restartujesz i maszs gotowy system wraz ze sterownikami.

No właśnie o tym napisałem. Zauważ, że wątek rozpoczął się od pytania, czy
procent laptopa powinien dołączać orginalną płytkę XP - IMHO w tym przypadku
bezużyteczną. Chyba, że do wygenerowania własnej instalki via nLite, ale tu
już zapomnijmy o osobach "nietechnicznych".

--
JoteR
"Ja tu mam etat inkwizytora." (APW na pl.comp.os.ms-windows.win9x)