Re: Głośnik na kompie w pobliżu dysku twardego?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 17:03:59 MET

Mariusz napisał(a):
> głośnik (komputerowy, ale dość duży) stał na skrzynce komputera, dokładnie
> nad dyskiem twardym. Wiem, że głośniki komputerowe są ekranowane i obudowa
> pewnie trochę też, pewnie też dysk twardy ma swoje zabezpieczenia,ale mimo
> to trochę się obawiam, czy pole magnetyczne z głośnika nie będzie miało
> wpływu na poprawne działanie dysku twardego?
Pole magnetyczne nie zaszkodzi na pewno - jakbys zobaczyl jakie magnesy
sa wewnatrz dysku, 2cm od talerzy (do pozycjonowania glowicy,
neodymowe)... Obawiac powinienes sie jednak nie pola magnetycznego a
wibracji jesli ten glosnik bedzie glosno gral. Juz pare padnietych
dyskow widzialem z okazji postawienia subwoofera tuz obok kompa i
glosnego grania. Nie padnie odrazu, ale z powodu wibracji bedzie mu duzo
ciezej pozycjonowac glowice i duzo wiecej bledow zapisu bedzie robil, az
skonczy sie to np rozwaleniem systemu plikow...