Re: dysk umiera? jak to sprawdzic?

Autor: Michał Bień <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 17:49:28 MET

Sander <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_rot13> wrote:

> Raczej nie, miałem na myśli komfort pracy, szybkość :)

        Zakładałem, że na tym nie będzie gier itp wymagającego
oprogramowania, a do normalnej pracy biurowej spokojnie wystarcza
IMHO 256 MB, w sumie dużo też zależy od dysku.

> Tyle to sam system zabiera, a gdzie RAM na uruchamiane programy ?

        Eee tam, piszę z pamięci, ale kernel NT5 to ~40 MB, mylące
jest to, że każdy współczesny system mnóstwo RAM domyślnie przeznacza
na cache dyskowe i ludziom wydaje się, że jest zajęty. Lepiej gdy
cache jest w RAM niż pamięć miałaby się nudzić, ale w razie czego może
zostać zwolniona, tak że 256 MB wysatrcza, ale jak wiadomo z RAM - im
więcej tym lepiej ;)

        Zapomniałem wprost napisać - z 128 MB RAM.

> Tamtego kompa ja nie ruszałem, nie wiem co tam jest.
> Wiem tylko, że na uruchomienie czegokolwiek trzeba czekać kilka sekund.
> Ale pewnie już niedługo będę tam system stawiał od nowa,
> więc go skonfiguruję.

        Raz że pewnie okres połowiczneo rozpadu OSa, dwa że w starym
komputerze jest pewnie stary, wolny dysk, a to prawdziwa kula u nogi w
połączeniu z wolnym CPU.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl