Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 05:36:19 MET

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> "Rafał Łukawski" eoahvm$d74$1@news.lukawski.pl

> Seagaty mają zazwyczaj pięcioletnią gwarancję producenta. :)

Moze ;) Nie sprawdzałem w tym wypadku, najwięcej ich wymieniłem, grzeją
się jak ..... i są drogie.

> [...]
> żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego
> na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
> odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego
> z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
> uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
>
> Jak więc widać -- strona serwisująca niekoniecznie decyduje o sposobie naprawy.
> Konsument ma prawo po prostu zażądać wymiany na nowy. :) W sytuacji, gdyby było

Nie *po prostu*, *tylko gdy towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową*.
Np. notebook nie ma jakiegos (zalozmy ukrytego) wyjscia, które było w
ofercie sprzedawcy (nawet ustnej).

Gdy dysk nawali, moim zdaniem kwestia niezgodnosci z umowa nie wchodzi w
gre, poniewaz zadna umowa nie zaklada 100% pewnosci na bezawaryjny czas
pracy.

Mysle, ze wyjatkiem jest tu sytuacja, gdy *nowo zakupiony* sprzet nie
działa od razu, w tym wypadku towar jest niezgodny z umowa, poniewaz
zakupiony dysk nie umozliwia i *nie umożliwiał* zapisywania i
odczytywania danych, co jest jego główną funkcją. Może to też rodzić
spory, ale to temat na inna dyskusje

pozdrawiam