Re: Dziwne wskazania układu Winbond na płycie ABIT IC7

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 23:19:56 MET

"Palmer" <kolupCIACHO@o2.pl> w news:eo3hjl$894$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> a dowiedziałem się o tym kilka dni temu, kiedy szukałem po
> googlach info nt podatności na o/c posiadanego procesora.

Średnia dla 2.8C to 3270 MHz.
Dla SL6Z5 *rekord* to 3400 MHz.

> No to niech i ja policzę:
> 75.1 x 3500 [płonne marzenie] / 2800 x (1.7/1.525)^2 = 116,66 W. Ułaa, to
> podobnie jak nie podkręcony Prescott S478 :-)

Tak, marzenie,
bo nie liczyłbym nawet na wyrównanie rekordu tj. na 3400 ...
Za to 3200 jest jak najbardziej realne.

> Całkiem możliwe, że mój lubi większe napięcie i to juz przy nieznacznym
> zwiekszeniu FSB (np. do wspomnianych 213 MHz),

Tak, to jest możliwe.
Mój nawet przy zwiększeniu napięcia, nie chce iść stabilnie na więcej :(
Pozatym nawet 1.75V i długo trwałe obciążenie CPU nic nie da,
bo temp. zbyt rośnie, musiałbym mieć jeszcze lepsze chłodzenie.

> ale i tak róznie z tym
> bywa. To znaczy jak próbuję znaleźc optymalne napięcie w BIOS-ie to
> czasami Win nie chce się zaladować (zamraża się już na samym początku
> ładowania), podczas gdy wcześniej (przy tym samym FSB) było wszystko w
> porządku. I nie pomaga nawet zwiekszanie napięcia. Sprawę rozwiązuje
> dopiero wyczyszczenie BIOSu za pomocą zworki. Wygląda to tak, jakby BIOS
> pamiętał jakies poprzednie ustawienia i świrował. Spotkałeś się z czyms
> takim Sander?

Ponad 3 lata temu jak robiłem testy, to jak przedobrzyłem to pomagał
tylko reset (2 szybkie naciśnięcie resetu w odstępnie 1 sekundowym)
wtedy BIOS wraca do swoich standardowych ustawień.
Nie trzeba rozbierać kompa, żeby BIOS zresetować, tak jest w Abitach,
bo z Abit Be6-II też tak miałem.
Pozatym mam wydrukopwane ustawienia BIOS'u,
więc szybko można je przywrócić.

> No nic, wygląda na to, że natrafiłem na egzemplarz CPU pozbawiony
> potencjału o/c,

To trzeba było brać SL6WT, dla niego rekord to 4010.

> a tak chciałem osiągnąć choć 3500 MHz, które zadowoliłoby
> mnie w 100%, a tak... nawet przy FSB 230 -240 MHz to wielki problem:-(
> Chyba, że... inne podzespoły płyty, jak mostek NB czy też mosfety mają
> cokolwiek bliżej z takim stanem rzeczy.

U mnie FSB ma 250 MHz jak widzisz ... i nie ma problemu.
Ba, nawet zdjąłem cooler z NB, bo to był wyjec straszny,
na NB mam tylko (oryginalny) radiator.

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro 450  +  Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000