Re: wydajnosc raid5 na dyskach sata

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 17:18:18 MET

BartekK <sibi@drut.org> napisał(a):

> Teoretycznie - w prawdziwych kontrolerach raid sprzetowych - raid5 na 3
> dyskach jest szybszy niz raid 0 na 2 dyskach, i zaleznie od wydajnosci
> obliczeniowej kontrolera - mniejwiecej tak samo szybki 5 jak 0 gdy oba
> sa na 3 dyskach.
> A jak pisalem wyzej - nawet i 80GB pojemnosci by mi wystarczylo. Liczy
> sie tylko predkosc i niezawodnosc. System + zestaw programow zajmuje mi
> ledwo 12-17GB, dokumenty moze z 5GB (z czego z 4GB to archiwum fotek
> rodzinnych ktore i tak sa regularnie backupowane na dvd). Wiec raid0 i
> [...]
Nie wiem czy kiedykolwiek odtwarzales macierz na RAID 5? To jest wiele
godzin, nawet na przyzwoitym kontrolerze. Odtworzenie z backupu bedzie
znacznie szybsze. Dobre programy do backupow odtworza caly system bez
zadnych problemow i beda zabezpieczaly nie tylko przed awaria dyskow, ale
np. przed wirusami.
Pozdrowienia.