Re: Bzdury na temat Celeronów - pobór mocy i wydzielane ciepło

Autor: Mateusz Mirski <Bez_Spamu_mattiz_at_interia.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 16:05:36 MET

Adam napisał(a):
> Czy możecie mi wytłumaczyć, dlaczego niektórzy z Was tak bardzo
> odradzając notebooki z Celeronami, pisząc, że są one gorące (głośne) i
> prądożerne, skoro nowe Celerony z serii 4xx są produkowane w technologii
> 65 nm i mają przy pełnej częstotliwości taktowania pobór mocy 24W (bez
> obciążenia), podczas gdy zachwalane jako ciche i energooszczędne Core
> Duo, również bez obciążenia, przy częstotliwości 1GHz (SpeedStep)
> pobierają 22W? To gdzie tu różnica?
> Przy pełnym obciążeniu nowy Celeron pobiera 28,5W, a Core Duo 32W przy
> jednym obciążonym rdzeniu i 36,5W przy dwóch.

> [...]

Bzdury, czy nie, nie jestem w stanie ocenić, nie będę się wgłębiał w
teorie, bo się na tym za bardzo nie znam, ale miałem okazję bawić się
komputerem z procesorem Core Duo T2300, Celeron 410A i jeszcze jednym
Celeronie M, ale nie pamiętam którym.

CD pracuje cicho i czasami ( rzadko, tylko jak robię coś wymagającego)
włącz wiatraczek, ale praktycznie to jest niezauważalne. Bateria 4,8Ah
działa około 4.5 h przy przyciemnionym ekranie w trybie oszczędzania
baterii (filmy i eclipse), natomiast przy celeronach, nieważne co robię
i tak co chwilę włącza wentylator hałasujący całkiem mocno i dość
upierdliwie, to jest to szybkie rozkręcenie i powoli się wygasza. Nie
robiłem nic za długo, ale licznik pokazuje około 1.5h na 2000mAh
baterii. Niestety ze względu na duże różnice pojemności nie wiem, czy
można przeliczać, ale wychodzi
56min/ 1Ah dla CD i 45 min/1Ah dla Celerona, przy czym w CD licznik nie
kłamał do samego końca, a jak chciałem baterię, która miała około 50%
naładowania (nowa) rozładować do hibernacji przed ładowaniem, to
ostatnie 15 minut spowodowałem zakrzywienie czasoprzestrzeni i minęło
całkiem szybko.

--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski