Bzdury na temat Celeronów - pobór mocy i wydzielane ciepło

Autor: Adam <testxxx_at_wp.pl>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 14:53:18 MET

Czy możecie mi wytłumaczyć, dlaczego niektórzy z Was tak bardzo odradzając
notebooki z Celeronami, pisząc, że są one gorące (głośne) i prądożerne,
skoro nowe Celerony z serii 4xx są produkowane w technologii 65 nm i mają
przy pełnej częstotliwości taktowania pobór mocy 24W (bez obciążenia),
podczas gdy zachwalane jako ciche i energooszczędne Core Duo, również bez
obciążenia, przy częstotliwości 1GHz (SpeedStep) pobierają 22W? To gdzie tu
różnica?
Przy pełnym obciążeniu nowy Celeron pobiera 28,5W, a Core Duo 32W przy
jednym obciążonym rdzeniu i 36,5W przy dwóch.

Wydaje mi się więc, że opinie na temat Celeronów to bzdury. Przynajmniej
jeśli chodzi o te nowe Celerony 4xx.
To prawda, że Celeron nie ma speedstepa, a Core Duo ma, ale co z tego w
świetle przedstawionych danych?
Chyba tylko tyle, że bez speed stepa Core Duo żarłby cały czas te 32-36W,
więc poniekąd dla tego procesora ss jest koniecznością.

Źródło danych: http://tiny.pl/w7s2