Re: Najlepsza komputerowa nagrywarka DVD

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 07 Jan 2007 - 13:07:19 MET

"Atlantis" enqhal$krm$1@atlantis.news.tpi.pl

> MCC004 - zwykłe Verbatimy, 16x, ze srebrną "etykietą", ostatnio jednak
> kupiłem również serię Pasteli od tego producenta
> Tayo Yuden - do niedawna jeszcze można było spokojnie utożsamiać tego
> producenta z Verbatimami Pasetelami, jednak jak wspomniałem wyżej

Pasteli moja Todhiba nie łyknęła. Padły od razu. Nie chciałem kupować
większej liczby tych płyt, bo były drogie.

> ostatki kupiłem takie nośniki od Mitsubishi, a do sprzedaży trafiła
> również partia "srebrnych" Verbatimów od TY - bodajże były to tylko
> pakowane po 50 sztuk w cake.
> Z tym, że jakiś czas temu Verbatim miał jakieś problemy. Zauważało się
> to wyraźnie w skanach jakości. Ostatnio kupiłem kilka pasteli i no cóż..
> Jest równie - nieraz jedna płyta ze zgrzewki wychodzi idealnie, inna już
> nieco gorzej, chociaż też w granicach norm...

Czyli płyta płycie nierówna w jednej serii?

> Świetnie paliły się też u mnie Sony 16x, gdy jakimś cudem trafił do mnie
> cake jeszcze 8x wyniki już o wiele gorsze. Nie wiem czy to zasada: 16x -
> dobre, 8x - złe, czy też jest w gruncie rzeczy loteria.

Ja to samo mogę powiedzieć, tyle tylko, że:

 -- x8 padły w trakcie nagrywania wszystkie
 -- x16 wypadły lepiej niż TDK x16, ale też z 4 bodajże nagrała się 1 :)

Innymi słowy -- niby mam podobne do Twoich doświadczeń, tyle tylko,
że u mnie zbyt słabymi są nawet te, które u Ciebie są najlepsze.

> Teraz czekam na pojawienie się w sprzedaży zapowiadanych Verbatimów
> Archiwal Grade ze srebrną warstwą odbijającą i złotą ochronną. ;) Ponoć
> mają się świetnie nadawać do archiwizacji bardzo ważnych danych,
> gwarantując wysoką trwałość i długą żywotność.

Ciekawe jak długą. :)

> Oczywiście cena wysoka, lecz akceptowalna (na forum spekuluje się, że ~10 zł/szt)

To zdecydowanie zbyt wysoka. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'