Re: Word

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 06 Jan 2007 - 20:07:09 MET

"Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> wrote in message
news:Xns98B0C534AB54Bmbien@127.0.0.1...
> MaTT <mateo@rz.pl> wrote:
>
> Tak wiem, to jest grupa sprzetowa, ale "apostolowania" za wolnymi,
> darmowymi i w 100% legalnymi rozwiazaniami nigdy za wiele. Po znajomych
> widze ze wielu siedzialo w domu na MS Office tylko z przyzyczajenia
> i przekonania ze OO.org "jest strasznie trudny i nie nadaje sie do
> uzywania". Udalo mi sie zachecic co najmniej kilkunastu i jesli ktos
> pouzywa OO.org 2 tygodnie, miesiac to juz zazyczaj nie chce wrocic do
> MS Office, zwlaszcza jesli to jest w domu i uzywa sie w 99% Writera.

Skoro juz jest offtopicowo :) to ja tylko powiem, ze niestety, ale OO ma
beznadziejne wsparcie jesli chodzi o skrypty.
Probowalem przeniesc czesc kodu - przepisac go z Excela do OO. Problem w
tym, ze nie dosc, ze sam edytor jest sporo gorszy (brakuje np. przegladarki
obiektow, sensownego zarzadzania obiektami na arkuszu nie mowiac juz o
dokumentacji), to jeszcze w usenecie na ten temat jest bardzo niewiele...

Takze rzeczy typu: pobierz cos z Oracle'a i ustaw do korespondencji seryjnej
w OO jest dla mnie rzecza zaporowa - a w excelu nie dosc, ze wszystko mozna
zrobic myszka, to masz jeszcze mozliwosc nagrania makra i
przesledzenia/zmodyfikowania kodu...

Podsumowujac - do prostych rzeczy OO sie nadaje, ale niestety przy bardziej
skomplikowanych rzeczach trzeba sie przesiadac do Office'a...

A co do legalnosci - na moje oko bardzo duzo daly umowy MS z instytucjami
edukacyjnymi oraz polityka edukacyjna. Takze MS Office jest w chwili obecnej
w zasiegu portfela przecietnego nabywcy nowego komputera. Pytanie tylko, czy
jest mu to potrzebne (bo jesli ma tego uzywac raz w roku, to sensu za bardzo
nie widze - wtedy lepiej siegnac po OO)

Pozdrawiam
Michal